Jak wzmocnić pamięć i koncentrację?

Jak wzmocnić pamięć i koncentrację?
Jak wzmocnić pamięć i koncentrację?

Niestety coraz większa liczba ludzi boryka się z problemem słabej koncentracji. Zapominanie, brak skupienia, a co za tym idzie problemy w pracy i w  nauce. Niektórzy nic z tym nie robią, inni sięgają po leki, a kolejna grupa osób zaczyna zmieniać tryb życia.

Skąd to się bierze?

Ciągły stres, pośpiech, wykonywanie kilku prac naraz, niestety nie jest niczym dobrym. Rodzi się frustracja, stres i ciągły niepokój. Kolejne czynniki osłabiające naszą koncentrację, to przede wszystkim brak snu i dobrej regeneracji organizmu, a także nieodpowiednia dieta. Mózg należy dokarmiać i dbać wciąż o jego dobre funkcjonowanie, dlatego nie można sobie pozwolić na folgowanie w używkach, zajadanie się słodyczami i zapominaniu o warzywach oraz owocach. Kiedy organizm traci cenne minerały i witaminy, pojawia się spadek odporności, człowiek staje się senny, apatyczny i zauważa się stopniowy spadek sił witalnych.

Jak temu zaradzić?

Zacznij od zmiany swojego jadłospis. Wysokowartościowe śniadania dające na cały dzień zastrzyk dobrej energii, powinny zawierać pełnoziarniste produkty. Nie może w nich braknąć także węglowodanów, białek i tłuszczów odpowiednio zbilansowanych. O poranku niezastąpione są m.in. takie produkty jak owsianka, kasze, płatki owsiane i bakalie. Warto dodać do posiłku także kakao bogate w magnez, który hamuje degenerację komórek mózgowych! Zadbaj też o dostarczenie organizmowi cennych pierwiastków, jak np. żelazo, które transportuje tlen do mózgu – natka pietruszki, orzechy i rodzynki – w tych i wielu innych produktach znajdziesz go pod dostatkiem .

Nie można zapominać też o witaminach, wzywających na poprawę pamięci i wspierające funkcjonowanie układu nerwowego. Jest to np. witamina E, wpływająca na procesy zapamiętywania. Witamina B1 spowalniająca starzenie się mózgu, witamina b6 biorąca udział w tworzeniu neuroprzekaźników, czy witamina B9 przyśpieszająca proces utleniania, co ma wpływ na usprawnienie pracy mózgu. Oczywiście jest ich znacznie więcej, o czym wato poczytać i wzbogacić swoje posiłki w produkty, w których znajdują się takie witaminy.

Sięgnij po żen szeń

Matka natura ma zawsze odpowiedni sposób na wiele dolegliwości zdrowotnych, także i na problemy z koncentracją. Zawsze najlepszym kołem ratunkowym jest zielnik, w którym kryje się cale bogactwo cennych ziół pomagających w różnych schorzeniach. Jednym z nich jest żeń szeń, którego korzeń zawiera ok. 200. aktywnych biologicznie składników. W interesującej nas kwestii dotyczącej pamięci i koncentracji duże znaczenie mają takie składniki żen szenia, jak ginsenozydy. Dzięki nim hemoglobina ma większą zdolność do przyłączania tlenu, a to skutkuje zwiększeniem zdolności organizmu do wysiłku, zarówno fizycznego, jak i intelektualnego. Dlatego też żeń szeń jest rośliną polecaną osobom zmęczonym, zestresowanym, przepracowanym, potrzebującym solidnej dawki energii do dalszej pracy i regeneracji sił witalnych. Co więcej, regularne spożywając żeń szeń, oczywiście z robieniem przerw w kuracji, wzmocnisz odporność organizmu, nie tylko na infekcje, ale właśnie na stres. Za pomocą żeń szenia można też opóźnić procesy starzeniowe i złagodzić objawy menopauzy.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Na pewno nie można zapominać o codziennej dawce ruchu na świeżym powietrzu. Dotlenienie mózgu jest kluczową sprawą, dzięki czemu lepiej i szybciej przyswaja się nowe wiadomości. Co więcej, regularne ćwiczenia wspomagają procesy pamięciowe.