Jedz ogórki, bo warto

Ogórki należy spożywać przez cały rok, jednakże ich rola jest najbardziej istotna w trakcie sezonu letniego. Jest to związane z panującymi w tym sezonie upałami. Chodzi o to, że ogórek to niemalże 97% woda.

Cytryny dla naszego zdrowia

Cytryna znajduje się w każdym domu, jest to związane przede wszystkim z tym, że używa się jej w wielu daniach, potrawach oraz przy różnorodnych okazjach. Pochodzi ona z Chin, jednakże dzisiaj nietrudno ją dostać w każdym lokalnym supermarkecie. Jakie ma zalety oraz właściwości?

Jak skutecznie walczyć z nawykowymi zaparciami u dzieci?
Problemy z wypróżnieniami mogą zdarzać się w każdym wieku. Niekiedy pojawiają się nawet u niemowląt i małych dzieci. Te z obawy o ból, jaki towarzyszy zaparciom często nabierają nawykowych zaparć, co stanowi ogromny problem. W jaki sposób pomóc dziecku i jaką dietę stosować, kiedy pojawia się taki problem?
Skąd pozyskiwać zdrowe tłuszcze w diecie?
Zbilansowana dieta człowieka powinna opierać się na węglowodanach, białku i tłuszczach. Te ostatnie są często demonizowane, jednak niesłusznie, gdyż to istotny element diety. Są mniej zdrowe źródła tłuszczu, ale także bardzo zdrowe, jak olej z ogórecznika. Warto wiedzieć, z których źródeł korzystać.
Chrup marchewkę dla zdrowia!
Marchewka zawiera sporo witamin, minerałów oraz przeciwutleniaczy, dlatego powinna gościć na stole każdego z nas. Warto wspomnieć o obecności beta-karotenu, który sprawia, że nie mamy problemów z oczami, poprawia się odporność, a nawet można zapobiegać nowotworom. Jakie jeszcze ma zalety marchewka?

Żywność dla zdrowia